پروژه مهر دستیابی به فرهنگ مطلوب بهره وری و نماد مدیریت اثر بخش در نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پروش استان ایلام:

مدیرکل آموزش و پروش ایلام گفت : پروژه مهر از نرم افزارهای مهم در ایجاد تغییر و تحول در بینش دست اندرکاران تعلیم و تربیت و جلب توجه مدیران به نوسازی و بهسازی مراکز آموزشی است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان ایلام، علی بیرانوند در جلسه گردهمایی روسای آموزش و پرورش استان از پروژه مهر به عنوان مدیریت اثربخش در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: پروژه مهر  زمینه های مناسب و تمهیدساز دستیابی به فرهنگ مطلوب بهره وری و نماد مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت است. وی توانمند سازی در آموزش و پرورش را لازمه پیشرفت و تعالی این دستگاه دانست و افزود: داشتن دانش روز و مهارت نیروی انسانی و هدایت نظامند برنامه ها، شاخص برتری یک سازمان نسبت به سازمان های دیگر است. بنابراین توانمند سازی یکی از راهکارهای مهم برای گسترش سازمان ها و انطباق آنها با تغییر و تحولات است. بیرانوند گفت: پروژه ی مهر از نرم افزارهای مهم در ایجاد تغییر و تحول در بینش و نگرش دست اندرکاران تعلیم و تربیت و جلب توجه مدیران به نوسازی و بهسازی مراکز آموزشی است. وی خاطرنشان كرد؛ طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهرماه، تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی است. در این رابطه  اجرای صحیح و تدوین برنامه های پویا ، مدیریت و برنامه ریزی آموزش و پرورش برای حضور فعالانه، مصمم و بانشاط دانش آموزان و معلمان امری خطیر بوده و نقش بسیار حساس دارد. بیرانوند گفت: استفاده از قالب پروژه ی مهر در برنامه ریزی و مدیریت آموزشی، بینشی جامع نگر، عینی و نظا م مند نسبت به فعالیت ها، مسائل و اقدامات مربوط به اداره ی مدارس را به همراه دارد. مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در خصوص«بازگشایی مطلوب مدارس» بیان کرد: بازگشایی مطلوب مدارس به معنای زمینه سازی و ایجاد محیط مساعد و انجام تمامی مقدمات ضروری این امر با استفاده ی بهینه از امکانات و پتانسیل موجود است. وي افزود: از جمله این اقدامات موضوع بسیار مهم توزیع توازن بین رشته ای دانش آموزان و توجیه اولیاء ایشان  نسبت به هدایت تحصیلی آنان، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، تکمیل به موقع فضاهای آموزشی نیمه تمام، انجام تعمیرات ضروری، تجهیز مدارس به وسایل و امکانات آموزشی، توزیع به موقع کتب درسی بین دانش آموزان، ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز مدارس اعم از آموزشی، پرورشی، اداری و خدماتی، اعلام نتایج امتحانات و نیز اتمام ثبت نام ها می باشد که کلیه این امور باید براساس برنامه ریزی زمانبندی شده و به صورت بهینه انجام پذیرد

سند تحول بنیادین